vrijdag 11 augustus 2023

Kratten en kratjes

 Ooit, een eeuwigheid geleden, kocht ik een lading kratten en kratjes, allemaal doorzichtig met geel deksel, allemaal per maat stapelbaar, om mijn hobbymaterialen in op te bergen.
Dat werkte lang uitstekend.
Omdat ze hetzelfde waren bracht het rust in een onrustige hobbykamer. 
Ik wist toen ook precies wat ik had en waar het was.
Maar drie verhuizingen en tien hobbies verder was ik het zo langzamerhand toch wel kwijt.

Tijdens de eerste lockdown begon ik al eens met uitzoeken, dat verzandde op een gegeven moment weer in de lethargie van de situatie.
Maar ik had toch 5 dozen gevuld met overbodige materialen.
Daarvan staan er nog 3, moet ik bekennen.
De inhoud is te verscheiden om pakketten van te maken om te verkopen.
En alles los verkopen is me te zwaar.
Dus moet er eerst nog meer bij.

Maar indertijd hield ik al een aantal lege kratjes over.
Die bewaarde ik omdat ik wist dat van de grootste maat nogal wat beschadigd was.


Deze week heb ik besteed aan weer een deel uitzoeken.
Daar hield ik oa bovenstaande materialen aan over.
Die nu op mp of mb staan en waar zelfs al wat van verkocht is.
Ik hevelde materialen over naar kleinere kratjes.

En kon daardoor zelfs een grote voorraad katoenen garens, die nog los in zakken lag opbergen.
M'n vriend zaliger kocht die indertijd, heel enthousiast, om mij voor zijn eerste kleinkind aan het werk te zetten.
En zelf kocht ik toen ook nog een paar pakken in andere kleuren voor mezelf.
Maar de heldere levendige kleuren werden niet erg gewaardeerd door de kersverse moeder.
Achteraf heel begrijpelijk, wij hielden allebei van kleur, veel kleur en de babymode toen was grijs en zwart.
Ik mocht het houden om wat anders van te maken.
Dat gaat vast weer een sprei worden 😁😁😁.

Twee kapotte kratten zijn inmiddels leeg, dus kunnen weg.
Ik weet alleen nog niet hoe.
Ook deze week raakte ik op een gegeven moment in paniek van de hoeveelheid.
Ik heb gewoon echt te veel.
Dus liet ik het een paar dagen helemaal los.
En sommige kratjes, waar ik niet uit kom, sla ik deze ronde gewoon nog even over.
Het moet wel leuk blijven.

Toch verwacht ik binnenkort voldoende ruimte te hebben om eindelijk een plekje te hebben voor m'n keyboard.

Wordt vervolgd.






3 opmerkingen:

  1. Ik krijg de indruk dat je nog steeds voortvarend te werk gaat. En het is geen wedstrijd toch dus als je af en toe even stopt omdat je het niet ziet zitten dan is dat toch ook prima. Stap voor stap opruimen zonder stress lijkt me het prettigst. Wij hebben kratten vol, ook omdat het rustig is en handig. Ze staan me niet in de weg maar af en toe pak ik er een paar om even te kijken wat het is en of het weg kan. Mijn schoenen zitten ook in deze kratten, daar wil ik binnenkort eens doorheen en dan opruimen. Zitten heel hoge hakken bij die ik al tien jaar niet meer draag en vast en zeker ook nooit meer zal dragen. Misschien leuk voor iemand anders met maat 44, met al die transgendermensen zijn er vast mannen die nu vrouw zijn met zo'n grote maat. Ik ken verder niemand met maat 44 die, net als ik, vrouw is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Steeds meer jonge meiden (die boom lang zijn) hebben maat 44, en er is nog steeds moeilijk aan te komen, dus daar wordt vast iemand heel gelukkig mee.
      Ik heb 42,5 maar draag al jaren alleen comfortabele sneakers en sandalen

      Verwijderen
  2. Dat is natuurlijk waar, maar al die meiden lopen ook op sneakers tegenwoordig. En de meeste boomlange dames willen niet ook nog eens heel hoge hakken vandaar dat ik dacht aan de mannen die graag op hakken lopen. Ach... ik breng ze naar de kringloop en dan mogen ze daar op de kledingafdeling wachten op een geschikte Assepoester!

    BeantwoordenVerwijderen