vrijdag 4 augustus 2023

Een grote stap en heel even paniek.

 Het plan was om mijn veel te grote voorraad stoffen uit te gaan zoeken, maar na een paar dingen op de groep "quilt en patchwork alternatieve materialen" te koop gezet te hebben, liep ik tegen een grote doos kit-mohair aan die ik al jaren meezeul omdat het zo zonde is om weg te doen, maar waar ik nog steeds geen oplossing voor had.
Kit-mohair, was korte tijd hip.
Je kon er harige truien van breien die verschrikkelijk prikte.
Niemand wil daar meer truien mee breien, dus verkopen lukte niet.
Het was duur garen en dat gooi je ook niet in de kliko.
Ik was er al eens driehoekjes van aan het haken geweest ontdekte ik.
Maar het werd nu toch echt tijd dat er een oplossing voor kwam.
Dus vroeg ik Joke, die brede contacten in de textielkunst heeft of zij niet iets wist.
En diezelfde dag nog kwam ik via haar met Gea aan de andere kant van het land  in contact, die met  bloemen, die door allerlei mensen gemaakt zijn prachtige (wand)decoraties  maakt.



Die was gelijk enthousiast, de driehoekjes kon ze er ook bij gebruiken en zo verhuisde de doos, waar ik ook nog wat andere restanten en proefjes bij gooide, gisteren richting het zuiden des lands.
Ik voelde me zo blij toen ik de doos bij het postagentschap afleverde.


Ik kreeg de smaak te pakken en ruimde eindelijk, na vijf jaar, de spelletjes in een kast (hoera weer een doos minder). 
Zette verschillende dingen op de weggeefhoek.
De krabpaalpaal was snel weg, de blauwe ordners helaas nog niet.
Nam twee keer een zak vol mee naar de textielbak tegenover de fysio.

Vervolgens ging eindelijk weer eens verder met het uitzoeken van m'n hobbykratjes.
En toen sloeg opeens de paniek toe.
Ik wist gewoon even niet meer waar ik moest beginnen, hoe ik moest kiezen en besefte hoe verschrikkelijk veel, mooie materialen ik heb en hoe weinig ik nog doe.
Ik liet de boel de boel.
En de volgende dag besloot ik per soort te gaan uitzoeken.
En omdat ik toch al met garens bezig was, ging ik daar eerst mee verder.
Dat ligt op diverse plekken in huis en moest nodig weer eens soort bij soort gelegd.
Daarbij vond ik oa nog dik wollen garen dat fijn is om een lading nieuwe slofjes van te maken, want de vorige zijn bijna allemaal versleten.

Als ik het zo terug lees dan lijkt het of ik er vele uren insteek, maar dat is niet zo, daar heb ik de energie niet eens voor.
De meeste energie gaat nog steeds in revalideren zitten.
Maar zo zie je dat je ook met af en toe een uurtje al veel kunt bereiken.



Nb op marktplaats kun je me hier vinden.
Ik zet ook wel eens wat op facebook marketplace, of op onderwerp gerichte verkoopgroepen, zoals "art gerelateerde zaken".
En heel veel op de plaatselijke weggeefhoeken.





4 opmerkingen:

  1. Ja, je hebt gelijk, soms schrijf ik een ellenlange blog, terwijl het me maar een kwartier aan tijd heeft gekost. Opruimschrijfsels motiveren me altijd om ook op te gaan ruimen. Dus dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje bij beetje, stap voor stap, op jouw tempo. En dat is toch prima? Ik vind het leuk om te lezen hoe je het aanpakt. Ik heb nu vakantie en ipv de hele dag schoonmaken pak ik de keuken nu per kastje aan. Ben ik een kwartiertje bezig en dan is het klaar. Einde van de vakantie is de keuken dan weer helemaal schoon, opgeruimd en uitgezocht. Alle blikjes en potjes weer even in handen gehad en wat op moet gaan we de komende tijd opmaken. Dan nog wat naar het buurtkastje (spullen uit een kerstpakket die nog niet over de datum zijn maar hier nooit worden opgegeten) en dan weer eens kijken of de voorraad moet worden aangevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe af en toe een keukenkastje met mijn hhhulp.
      Wat ik zelf kan doe ik zelf.
      Hoogste of laagste plank doet zij, want daar kan ik niet goed bij.

      Verwijderen