woensdag 15 november 2023

Stoelhangen

 Ja ook deze week, want een stevige verkoudheid duurt nou eenmaal even.
Het gaat gelukkig de goede kant op.

En toch kan ik deze week weer een paar dingen afstrepen.

De kledingbank heeft zeven zakken opgehaald.
De drie nieuwe broeken was op mp geen interesse in, dus heb ik  ze er ook bij gedaan.
Weg is weg.

Een vriendin was blij met een stapeltje effen knutsellapjes.
En ik heb de eerste stoffen op mp gezet
Er is ook alweer een zak met vodden bijna vol.
Ik zit oa weer in zo'n periode dat de ene sok na de andere doorslijt. 

De kast staat ook op mp gratis aangeboden.
Hoewel veel mensen hem bij hun favorieten hebben gezet heeft er nog niemand gereageerd helaas.


Als je dan zo in je luie stoel hangt, lekker warm onder je gehaakte sprei, dan heb je tijd om eens dingen op een rijtje te zetten.
En dan zie je pas hoeveel er al is gebeurt.
Ondanks gezondheidsbeperkingen.
Stapje voor stapje.

Zo heb ik in de afgelopen 1,5 jaar in totaal 9 zakken kleding en nog wat losse kleding weggegeven en 7 zakken met versleten goed weggebracht.
De 8ste is dus ook al weer bijna vol.

Er zijn misschien wel 200 bollen garen weggegeven.
Meeste daarvan kreeg ik eerder zelf.
Als mensen weten dat je handwerkt gebeurt dat vaak.
En het is moeilijk om nee te zeggen.

Ik heb 4 kasten en 4 grote bedlades weggegeven.
En een dekenkist verkocht.
En dan staat er dus nog die 5de grote kast, die ik graag kwijt wil.
Wat dus betekent dat de inhoud hiervan ook weg is he.

En dan al die andere hapsnap grote en kleine dingen die al van eigenaar zijn verwisseld.

Ik vind dat ik best wel trots mag zijn op wat ik al bereikt heb.
Op naar de volgende stapjes.


6 opmerkingen:

  1. Mooi hoe zo'n verplichte rust kan leiden tot bezinning en nieuwe en positieve inzichten! Ziek zijn kan soms echt een pas op de plaats zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja soms is dat gewoon ff nodig.
      En binnenkort met opgeraapte moed weer verder.

      Verwijderen
  2. Je mag absoluut trots zijn op wat je al hebt bereikt. Ik moest tijdens het lezen wel lachen af en toe, 9 zakken kleding, 8 zakken vodden, 200 bollen garen, zoveel heb ik bij lange na niet, laat staan dat ik het weg zou kunnen doen 😂😂. Ik hoop dat je echt snel helemaal opknapt, duurt je nu vast al veel te lang!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg ooit van iemand die een wolwinkel had gehad de bollen die ze al jaren op zolder had liggen.
      Ik dacht een doos of zo, maar ze kwam dus met een stationwagen vol dozen.
      Daar heb ik in de loop der jaren veel van gebruikt, maar er zat ook veel bij wat ik niet ga gebruiken zoals enorm veel kitmohair.
      Daar heb ik nu dus anderen weer blij mee gemaakt.

      De kleding schrok ik wel van.
      Ik geef meestal niet veel.aan kleding uit, veel tweedehands, maar ben er wel zuinig op.
      Heel stilletjes is het maar heel stilletjes is het toch uit de hand gelopen.
      Maar bij de vodden zaten ook versleten lakens dan heb je al gauw een zak vol.he.

      Verwijderen
  3. Dat zijn geen kleine stapjes, dat zijn hele grote stappen. Fijn dat het zo goed gaat, dat opruimen. Nu zelf nog even opknappen en dan kan je gewoon lekker genieten van het opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen