donderdag 30 november 2023

Orde op zaken stellen

 Van ruimen komt chaos.
Daarom stond deze week in het kader van herinrichten.
Dat was hard nodig om het overzicht terug te krijgen.


Ik deelde de voorzolder  (foto 3) opnieuw in.
Stel je even voor hoe het er eerst uitzag:
Er stonden nog twee kasten.
In het midden, waar nu het vloerkleedje ligt stond ook vanalles.
En een deel van de gele kratjes stond eerst beneden.
Maar ik had nu zoveel ruimte over dat alles overzichtelijk bij elkaar gezet kon worden.
Er is nog wel eea uit te zoeken.

Met een vriendin draaide ik de spelletjeskast (foto 1) een slag.
Hij bleek echt nipt tussen muur en grote kast te passen.
Echt mazzel, anders hadden we de driedeurs kast ook nog moeten verplaatsen.

En passant repareerde ik ook nog even een dolgedraaid knopje, door  een stukje  lucifer in het schroefgat te steken.

Nu moet de kast nog eens goed geolied worden, dan ziet ie er weer net zo fraai uit als de kast ernaast.
 
Daarachter zette ik de meidenkast (foto 2)
Mede om steun te geven aan de losse bovenkast van de spelletjeskast.
Ook ruilde ik de inhoud van die kasten om.
Spelletjeskast is nu kleerkast en meidenkast  is nu voor oa de spelletjes (die er nu nog even bovenop staan). 

De ruimte achter de kasten is nu, mede doordat ook de twee boekenkasten al weggegeven zijn, veel groter geworden.
Ik kan daar nu 's winters al m'n was te drogen hangen, ipv naast m'n bed.
Dat oogt toch een stuk gezelliger.

Ook hier staat nog eea dat uitgezocht moet worden.
Dus er is nog genoeg werk aan de winkel.

Bij het zoeken naar garen voor m'n slofjes, vond ik nog weer een allegaartje aan bolletjes, waar ik nix mee kan, dus een kennis kwam dit ophalen voor een vriendin die voor een goed doel breit.

En ik heb een koper voor de handdoeken.

Al met al toch een productief weekje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten