donderdag 19 oktober 2023

Ken je dat verhaal van de vrouw die ging ruimen?

 Hoe verder ze komt, hoe groter de puinhoop.
Jaja, ik weet dat het goed komt.
Maar af en toe grijpt het me toch wel ff naar de keel.
En ik moet echt ff rustig aan doen.
Heb een nieuwe oefening om m'n rug te versterken gekregen.
Gevolg: alle spieren in de onderste helft van m'n lijf zijn in opstand.
Komt goed zeggen ze bij de fysio, dus blijf ik me manmoedig 3x per week kastijden.
En doe het thuis wat rustiger aan.

Pakketjes samenstellen, zoals ik vorige week opperde, wil niet echt lukken, wat weg kan is te verschillend.
Één doos wil lukken, die vult zich met handwerkdingen.
(Ja zelfs daar kan ik te veel van hebben)

 Ik heb nog wat dingen te koop gezet en weggegeven.
En een paar keer een kwartiertje onkruid gewied.
Verschillende aangeboden hulp liet het afweten.
Dus moet ik zelf toch wat blijven doen, zonder de boel te forceren.
Maar een kwartiertje levert toch ook een volle mand onkruid per keer op. 


Ik ben weer een klein eindje opgeschoten met kleding uitzoeken.
Zak zes begint zich te vullen en er hangt toch een rijtje apart dat ik nog te koop wil zetten.
Ik ben altijd zo geweest van kleding draag je tot het op is, maar in de praktijk blijkt dat toch niet te werken.
Het stapelt zich alleen maar op.
En wat in de vijf jaar dat ik hier woon niet gedragen is, zal in het zesde jaar ook niet meer gedragen worden.
Uiteindelijk is mijn doel om 1 gammele hangkast weg te kunnen doen.
Hoe ik dat voor elkaar moet krijgen weet ik nog niet.
Daar heb ik echt hulp voor nodig.
Hij is zo gammel dat ie niet meer weggeefbaar is, dus moet naar grof vuil.

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar dat het eerst erger wordt als je gaat opruimen, voordat het beter wordt.

    Hopelijk gaat je rug snel beter voelen en ga je het profijt voelen van de oefeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleding uitzoeken, ik herken wat je schrijft, als je het al vijf jaar niet hebt gedragen dan is de kans klein dat je het na zes jaar wel gaat dragen. Ik bewaar dingen ook lang en heel soms ga ik het toch ineens wél dragen, soms omdat ik het dan eerder nergens mee kon combineren, of vond dat het stom stond, wat ik dan op een ander moment niet vind. Daarom blijf ik het lastig vinden om goede spullen weg te doen. Kan het ook alleen als ik weet dat het ergens komt waar een ander er blij mee is, kringloop of via een collega voor een transport naar Suriname bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam iets tegen dat ik al zeker 30 jaar heb liggen en nog nooit gedragen heb.
      Elke keer als ik het zie dan denk ik leuk ding, toch nog maar even bewaren.
      Deze keer dus niet.

      Verwijderen
  3. Je hebt echt heel veel gekocht de afgelopen jaren. Dus voorlopig ben je nog wel bezig met opruimen, denk ik. Maar iedere doos of tas die de deur uitgaat brengt ruimte!,

    BeantwoordenVerwijderen