donderdag 14 september 2023

Time out

Deze week was het dan toch echt even pas op de plaats.
Vrijdags zat ik in Duitsland, zaterdags kooruitvoering, zondagochtend werden de kasten en de dekenkist opgehaald.
Wat een ruimte geeft dat.

En toen kreeg ik de 48uurs griep.
Dinsdag voelde ik me al moe en had spierpijn, maar dat weet ik nog aan het benauwde weer.
Woensdag was ik echt ziek en vandaag veel beter maar weinig energie en rugpijn.

Wat ervoor nog wel lukte was alle uitgezochte kratten op z'n plek zetten zodat ik weer normaal mijn slaapkamer in kan.

Ik vond nog een hele koffer met gepunnikte bollen (foto 2).
Die heb ik vandaag aan elkaar gemaast tot één hele grote bol, die ik te koop ga zetten.
Heb al eens eerder zo'n toverbal verkocht aan een kunstenares.



Foto 5 zijn 5 geborduurde tulpen.
Die heb ik ook te koop gezet.

Foto 4 prullenmandje staat op de weggeefhoek.

Foto 3  grote stapel gebruikte batik stoffen, geef ik weg.
Zijn delen van weinig gedragen kleding die prima te gebruiken zijn voor bv crazy quilten.

En foto 1 is een stapel vrolijke katoenen lapjes die ik aan de Stichting Vechtgenoten heb gegeven om heart pillows van te maken voor vrouwen die een borstoperatie ondergaan hebben.
Deze 35cm grote kussentjes worden onder de oksel gedragen ter verlichting van de klachten.



Ik heb weer een koper die niets meer van zich laat horen.
En net voor het ter perse gaan van dit blogje een koper die wel vlot doorzet.


En dan moet ik nu aan moeilijkere stappen beginnen.
Wat ga ik bv doen met:

Het poppenhuis en de verhuisdoos vol spulletjes daarvoor.
Veel meer spulletjes dan er in passen.
En ik had voor m'n verhuizing al een grote doos verkocht.

De hoedenmakersspullen die ik kocht maar nooit gebruikte, omdat ik lang geleden mijn duim brak, waardoor hoeden om mallen trekken niet meer mogelijk was.

De 30 ingelijste tekeningen en schilderijen op groot formaat, waar ik lang geleden een kapitaal aan uitgaf, omdat mijn toenmalige leerares me overhaalde om te gaan exposeren en vervolgens na aanschaf de boel ging tegenwerken, waardoor ze nu nog steeds op zolder staan.

Heeeeel veel bladmuziek.

De linnenkast die op instorten staat en alleen nog overeind blijft omdat ie aan drie kanten gestut is.

Hoe ga ik al die stoffen verkopen?

Etcetcetc
 

2 opmerkingen:

  1. Al gaat het langzaam, je ruimt toch echt heel veel op. Ik kan je geen raad geven op je vragen, want ik ben zelf heel opruimerig en als ik zeg” weg ermee” dan is dat niet wat je wil. Maar ik blijf vol bewondering dat je toch door blijft gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige dingen ben ik emotioneel nog niet los van, dus sla ik de beslissing daarover nog even over.

      Verwijderen