zondag 17 september 2023

Ruimen met beperkte energie

 

Als ik mijn blog terug lees lijkt het wel alsof ik dag en nacht bezig ben met ruimen.
En zo voelt het af en toe ook wel.
Maar meer in mijn hoofd dan in het echt.
Want ff doorbuffelen kan ik gewoon nog steeds niet.
Meeste energie gaat nog steeds zitten in revalideren en daarnaast zit ik heel veel op mijn kont.

Neem nu deze twee kasten in mijn slaapkamer.
Die wil ik graag kwijt, want ik heb verder alles in grenen
Wat er in stond en nog staat, kan ik nu kwijt in de kasten waar eerst stoffen in lagen.
Een paar jaar geleden zou ik dat ff in een middagje gedaan hebben.
Nu trek ik er een week, of zo nodig meer, voor uit en knip het in kleine stukjes.
's ochtends als ik opsta verplaats ik wat.
En  's avonds als ik naar bed ga ook wat.
Moet ik overdag nog boven zijn dan neem ik ook nog even een stapeltje mee.
Zo kom ik er ook.

2 opmerkingen:

  1. Het is geen wedstrijd, dus wanneer je het op jouw tempo doet is het toch prima? Ik wilde vandaag alle zomerspullen opruimen, maar ben uiteindelijk alleen maar met mijn broeken aan de slag gegaan. Zomerbroeken in de kledingdoos, winterbroeken aan de hangertjes. Volgende week de rokjes... of de week erna.... komt niet op een paar dagen aan wat mij betreft. Zo zie je maar, ik doe het ook niet in een middag, terwijl ik weet dat dat kan. Heb ook lekker zitten lezen vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat scheelt dan bij mij weer.
      Alle kleren hebben hun plek in de enige kamer boven.
      Ik hoef dus nooit te wisselen.

      Verwijderen