donderdag 19 oktober 2017

Blinkende pannen

Ergens las ik dat je je pannen (naar het leek) zonder veel moeite weer blinkend kon krijgen met soda en azijn.


 Nu zijn mijn koekenpannen door het pannekoeken bakken behoorlijk grauw geworden, dus nam ik de kleinste twee om dit eens te gaan proberen.


Eerst een flinke laag soda er in.


Dan azijn erbij.
Dat gaat flink bruisen, maar verder gebeurde er weinig.
Ook een schuursponsje had weinig effect.




Ik heb het nog een uurtje laten staan en vervolgens omgespoeld en afgedroogd.
De droogdoek werd wel zwart, maar de pannen zijn nog steeds grauw.
Welliswaar iets lichter, maar het resultaat is teleurstellend.

7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het om baking soda gaat. Dat lijkt er erg op maar geeft een heel ander effect (natriumbicarbonaat of zuiveringszout in het NL)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, ja ik dacht: soda is soda.
      Maar waar koop je zuiveringszout?

      Verwijderen
  2. Hi Marlien... ik heb het bij de toko gekocht... maar misschien heeft een drogist het ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is waar ook, ben helemaal vergeten er naar te kijken.
    Gelijk maar even op mijn boodschappenlijstje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bingo, gewoon bij de bakproducten bij de Jumbo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar ook met bakingsoda geen glimmende pannen.

    BeantwoordenVerwijderen