woensdag 21 augustus 2013

Dé oplossing voor een moeilijk te bereiken hoek!

Er zijn plekken in huis waar ik met geen mogenlijkheid op een normale manier bij kan.
Zo moest ik voor het hoekbovenkastje in mijn keuken vervaarlijk bovenop het keukentrapje gaan staan wankelen om  het bovenop schoon te maken.
Met de huishoudtrap kon ik niet dichtgenoeg bij de hoek komen. Levensgevaarlijk.
Dat deed ik dus alleen maar als er iemand bij was.
Want stel dat ik val en niemand het merkt.

Vandaag raakte ik met iemand over dat lastige kastje aan de praat en Eureka, die kwam met een goede oplossing:
Neem een vloerwisser of een ramenwisser met een lange (bvk niet flexibele) steel.
Draai er een  dweiltje om en soppen maar.
Het gaat perfect.
Ik kan veilig op de grote huishoudtrap staan en toch bij de moeilijkste hoek bovenop komen.
Dat ik daar nou niet zelf opgekomen ben zeg ;-)

2 opmerkingen:

  1. Deze tip heb ik van mijn moeder, en die heb ik laatst zelf ook toegepast: Leg op zulke kasten een stuk papier of een oude krant. Als je dan gaat schoonmaken hoef je alleen het papier maar te vervangen. Daaronder is het vaak schoon gebleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is waar, maar ik vind het zo rommelig staan.
    En ik probeer juist zo hard van de rommel af te komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen