maandag 6 september 2021

Waarom ben ik daar nou nooit eerder opgekomen?

 Nou gewoon omdat ik altijd een koelvriescombinatie gehad heb.
Dan kun je dit niet toepassen.

Het werd nodig tijd dat ik de vriezer weer eens ontdooide.
Dan zit je altijd met je bevroren spullen.
Zeker in de zomer wil dat wel gauw ontdooien gaan.
Kranten erom, of handdoeken, alles naar de koelste plek in huis sjouwen, het blijft onhandig.
Vanmorgen kreeg ik opeens het idee, om alles in de koelkast te stoppen.
En dat blijkt geweldig goed te werken.
Alleen het brood, dat in de groentela lag, was ietsje ontdooid.


Daarnaast vulde ik de bakken van de vriezer met een laagje heet water, dat ik nog een keer verving toen het afgekoeld was.
De vriezer was veel sneller ontdooid dan anders en er zat best een laag ijs bovenin.

Nadat ik de laden weer gevuld had heb ik ook nog maar even de koelkast een hoognodig sopje gegeven.



4 opmerkingen:

  1. Goed idee...zelf nooit aan gedacht 🙄😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gooi het in koelboxen heb er drie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een oplossing, alleen moet je die dan ook weer ergens laten.

      Verwijderen
  3. Laatste keer ontdooide ik de vriezer tijdens het koken.
    Mijn keuken is zo ingedeeld dat de vriezer en koelkast onder het aanrecht en onder de kookplaat staan.
    Niet de handigste combinatie.
    Maar ik moet het er mee doen.
    Ontdooien tijdens het koken gaat megasnel.
    Dat houden we er dus in voortaan.

    BeantwoordenVerwijderen