woensdag 29 september 2021

Over een plat vloerkleed.

 Na een paar jaar was mijn vrolijke hoogpolige vloerkleed behoorlijk plat geworden en ook niet al te schoon meer.
Vorige maand vond ik dat het nu wel echt tijd werd om er wat aan te doen.
Ik sjouwde het ding naar buiten en volgde een al eerder gekregen advies op.
Bestrooide het kleed met Biotex, besprenkelde het lichtjes met water en liet het drogen.
Dat ging dus goed mis.
De volgende ochtend was het één groot kleverig vlak.
Dus goot ik er een paar gieters water overheen in de hoop de Biotex er zo uit te kunnen spoelen.
Maar toen wilde het kleed, ondanks het mooie weer niet drogen.
Dat duurde dagen.
Er kwam nog een regenbui overheen.
Ik sleurde het loodzware natte ding over mijn ligstoel, zodat er lucht onder kwam.
Het middengedeelte droogde toen wel op, maar de kanten werden juist weer natter.
Toen er weer regen voorspeld werd hees ik het ding toch maar de bijkeuken in, waar ie dubbelgevouwen met de natte randen omhoog bleef liggen tot ie dan toch na een paar weken helemaal droog was.


Het kleed is weer mooi fluffy.
Alleen hangt er nog een licht muf jute luchtje aan.
Hopelijk verdwijnt dat nog op den duur?

En de volgende keer toch maar op zoek naar een andere methode.

5 opmerkingen:

  1. Het is wel een erg leuk kleed. Ik denk dat je tegen de geur het kan bestrooien met soda een poosje laten intrekken en dan hee goed stofzuigen. En de volgende keer iets van poeder om tapijt te reinigen kopen en dat erop strooien en opzuigen of ondersteboven in de sneeuw leggen een paar uur en dan weer binnen laten drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las dat ondersteboven in de sneeuw alleen bij wol werkt.
      Soda ga ik binnenkort eens proberen.

      Verwijderen
    2. Nb ik gebruikte altijd spuitbus tspijteeiniger van de Action.
      Maakte goed schoon, maar niet fluffy.
      Heb nu iets met een borsteltje eraan van de Aldi, maar dat doet niet veel.

      Verwijderen
  2. Het luchtje is gelukkig vanzelf verdwenen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het kleed is nog ateeds mooi fluffy maar wel is ie beduidend minder stijf

    BeantwoordenVerwijderen