zondag 31 juli 2022

Opgeruimd staat netjes

Het is hier erg stil.
Wie mijn andere blog vanalleswatjetoe volgt weet wel waarom.
Ik zit behoorlijk in de lappenmand.
Kan sinds november erg weinig en heb dus maar te accepteren, dat het hier een puinhoop is.

Ik heb al ruim twee maanden een toezegging voor thuishulp via de WMO.
Maar dat laat helaas door personeelsgebrek nog op zich wachten.

Net voor ik lelijk viel was ik begonnen met keukenkastjes opruimen.
Eén la was me een doorn in het oog.
Alles lag door elkaar.
Nu kun je daar van die la-verdelers voor kopen.
Maar in de bijkeuken vond ik een vergeten stapeltje kleine blauwe mandjes die ik in het verleden in m'n hobbykamer gebruikt had.
Aangevuld met een paar hergebruikbakjes uit de keukenkast, die op nominatie van weggooien stonden.
En zo heb ik een veel overzichtelijkere indeling gekregen.



Tegelijk heb ik natuurlijk ook even gekeken naar wat ik nooit gebruikte.
Zo maakte ik iemand blij met twee kaasschaven.
En ging een hele lading sluitklipjes ook op de weggeefhoek.
Het grote maatje gebruik ik veel.
Het kleine maatje nauwelijks.
Maar ja, in de loop der jaren gaan die grote stuk, koop je weer eens een zakje nieuwe, en nog weer een, en dan  zit je op een gegeven moment met wel erg veel kleintjes.
 
En nu het goed ingedeeld is kon er zelfs nog meer rondslingerende dingen bij.
Zoals de theezakjesschaaltjes die altijd ergens op het aanrecht rondzwierven.
En het doosje met kleine koekvormpjes.

Ook het laatje waar ik m'n verband, pleisters, pillen, voedingssupplementen etc  in bewaar heb ik met dergelijke bakjes en mandjes ingedeeld.

Dat het goed werkt is wel te zien, want na 9 maanden is het nog steeds overzichtelijk, zonder dat ik daar enige moeite voor heb hoeven doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten