zaterdag 6 november 2021

Was ophangen

 



Sinds mijn verhuizing ben ik 'swinters altijd aan het worstelen met de was ophangen.
Voor 'szomers buiten kreeg ik de droogmolen van de vorige bewoners, waar ik nog steeds erg blij mee ben.
Ik heb 4 van die handige wasrekjes voor aan de deur, maar maar 1 deur boven.
En het trapgat is zo nauw dat ik, zelfs als ik daar een rekje met alleen sokken en onderbroeken hang, er onderdoor kruipend achteruit naar beneden moet.

Ooit, in mijn kamerbewonerstijd had ik een stevig staand rek op wieltjes.
Maar na vele jaren gebruik was het toch wel aan vervanging toe.
Ik kocht toen het rechter rek op de foto.
Zonder wieltjes, en naar al gauw bleek behoorlijk gammel.
Een beetje spijkerbroek kun je er niet aan ophangen dan buigt het rekje finaal door.
Heb er altijd spijt van gehad dat ik niet voor een duurdere met wieltjes had gekozen.
Want het draaien van het rek om aan de andere kant je was op te kunnen hangen is een hele toer.
Toch gaat ie alweer dertien jaar mee.
De laatste tijd komt de kunststof bovenkant steeds los van de metalen staanders en dan stort de boel in.
Dat lostte ik, zuinig als ik ben, op door er een paar lagen paktape tussen te plakken.
En dat werkt best goed.
Maar ondertussen keek ik wel nog steeds uit naar een tweede rek.

Toen ik gisteren met een zwaar beladen boodschappenkar (want net terug van vakantie) richting kassa reed, zag ik daar dan eindelijk het rek dat ik zocht.
Links op de foto.
Ééntje maar.
Maar de prijs deed me aarzelen.
Kun je voor 15€ iets verwachten?
Omdat het me ook de kop niet zou kosten nam ik het mee.

Zie je me gaan? 
Met een fiets vol boodschappentassen en een onhandig rek erbovenop?
Gelukkig woon ik maar 358m van de supermarkt.



En zie hier, mijn nieuwe rek is een stuk steviger dan het oude en zwiert handig rond op z'n wieltjes.
Het oude zal ook nog even dienst moeten doen, op winterse dagen als er veel was is.
Jammer dat er nog maar ééntje stond, als er nog een was geweest dan was het gammele oudje gauw naar de ijzerboer gegaan.


1 opmerking:

  1. In middels heb ik op marktplaats, voor vijf euro inclusief bezorgen, een tweede rek met wieltjes op de kop getikt.
    Zelfde model als de oude rechts, maar dan op wielen.
    Daar red ik me voorlopig wel weer even mee

    BeantwoordenVerwijderen