zondag 12 september 2021

De eerste week

Natuurlijk is er die eerste week overenthousiasme en weer inzakken.
Dat was te verwachten.
Maar zoals ze bij mindfulness altijd zeggen:
Veroordeel jezelf niet en pak het daarna gewoon weer op.




Dag 1: blok 1
Alles wat los stond in de bijkeuken buiten gezet en uitgezocht.
Vloer (van die rottige naaldvilttegels van de vorige bewoner) uitgebreid gestofzuigd.
En de boel weer logisch opgeborgen.
Heel verstandig niet ook nog eens de kastjes uitgeruimd.
Dat mag een volgende ronde.

Dag 2: blok 2
Aanrecht opgeruimd en een sopje gegeven.
Zo ook de kastdeurtjes.
Keuken gestofzuigd.

Dag 3: nogmaals blok 2
Vriezer ontdooid en schoongemaakt.
Koelkast schoongemaakt.
En 1 keukenkastje uitgeruimd en weer ingeruimd.
Ik heb besloten telkens 1 kastje te doen, dan hik je niet tegen zoveel  tegelijk aan.
Ook dingen die ik nooit gebruik in een doos gestopt en er een paar op de weggeefhoek gezet.

Dag 4: blok 3
Huiskamer gestofzuigd, bank ook uitgebreid uitgezogen.
Vloerkleed buiten in de biotex gezet.
En besloten dat ik die niet meer terug leg.
( Vloerkleed ligt nu nog buiten te drogen omdat er verschillende regenbuien overheen kwamen, aaaaarch, nu maar hopen dat ie nog droog wordt voor de volgende bui)
En eindelijk ook maar weer eens aan de planten gedacht.
Maar niet aan een stofdoek. 😁

Dag 5:
Uitgeput terug gekomen van wandelchallenge.
Dus niets gedaan.

Dag 6:
Weekboodschappen.

Dag 7:
Wassen en vaatwassen gedraaid.
En heel veel achterstallig schoon wasgoed opgevouwen.

Dag 8: blok 4
Hehe eindelijk weer toe aan het lijstje.
Badkamer grote beurt gegeven.
En zelfs aan het stukje muur naast de vaatwasser  dat ik altijd vergeet gedacht.
(Ja die staat bij mij in de badkamer omdat er geen aansluiting in de keuken is)

Ik merk dat mijn indeling soms niet helemaal handig is.
Zo is het niet logisch om de huiskamer te stofzuigen en dan niet gelijk even het gangetje en onderste helft van de trap mee te nemen.
Datzelfde geldt voor slaapkamer en voorzolder/bovenste helft trap.
Maar dat zal zich hopelijk vanzelf wel plooien.

Tussendoor is er ook nog heel wat werk in de tuin te doen.

En morgen moet ik in rap tempo voor het zicht blok 5, 6 en 7 enigszins toonbaar krijgen omdat dinsdag mijn huis geindexeerd wordt voor de energie-index.
Dat doen ze blijkbaar om de drie jaar.
Vrij onzinnig, want er is niets veranderd hier.
Maar goed, zo'n meneer of mevrouw moet dan wel overal bij kunnen.
En je wilt je ook niet te erg schamen.

Ik ben Keimoe, zoals ze in het zuiden zeggen.
Maar ook dat zal beteren als ik de achterstanden ingehaald heb en het echt lukt om het blokkenplan te blijven volgen.


2 opmerkingen: