zondag 14 juli 2013

Wasmachinereiniger zin of onzin?

Ik moet bekennen dat ik nog nooit een wasmachine gereinigd heb.
Mijn wasmachines gingen elk 10 jaar mee en moesten vervangen worden omdat de lagers versleten waren.
Nooit verder problemen mee gehad.
Nu kocht ik laatst in een opwelling toch een flesje wasmachinereiniger.
Het was in een aanbieding en ik was nieuwsgierig naar het effect.
Vandaag was de grote dag en heb ik de machine volgens voorschrift laten draaien.
Ik moet zeggen, de trommel ziet er weer uit als nieuw, kalvrij en glanzend,
Maar de rubbers zijn nog even bruin.
En ik vraag me af hoe je kunt weten wat het effect in de niet zichtbare delen van de machine is.
De fabrikant raad (natuurlijk) aan om het elke 2a3 maanden te doen.
Maar is dat echt nodig?
Als ik op internet rondkijk wordt het ook niet duidelijker.
Veel reclame en af en toe een opmerking dat soda niet goed is voor moderne machines en dat grootmoeders tips wat betreft het reinigen niet meer van deze tijd zijn.
Eén reactie viel me op: als je regelmatig een kookwas draait heb je helemaal geen reinigers nodig.
Zou dat de reden zijn dat ik dit product nog nooit gemist heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten